Nu startar valrörelsen på allvar

Valrörelsen rivstartar för Socialdemokraterna Norrbotten med Nolia där vi tillsammans med LO kommer att finnas under alla nio dagar.

Socialdemokraterna och LO har monter U2028 under Noliaveckan där det varje dag kommer att vara fullt av aktiviteter, uppträdanden och samtal om vår politik för ett starkare och tryggare Sverige. Våra kandidater till riksdag och region kommer att vara på plats, precis som en rad statsråd och förbundsordföranden.

Lördag den 11/8 är Socialdemokraterna och LOs dag på Nolia och då har vi förutom program i vår monter även aktiviteter på Nolias lilla och stora scen. På stora scenen kommer utrikesminister Margot Wallström att hålla ett anförande klockan 14.00.

– Nu drar valrörelsen igång på allvar. Nolia är som vanligt en perfekt start på en intensiv valrörelse och en möjlighet för oss att träffa tusentals väljare i ett samtal kring vägvalen i svensk politik. Vi har gjort vårt val, satsningar på bättre sjukvård, skola och pensioner går före fler skattesänkningar, säger Fredrik Lundh Sammeli, ordförande för Socialdemokraterna Norrbotten.

Här finns programmet för Socialdemokraterna och LO på Nolia: https://socialdemokraternanorrbotten.se/nolia/

Fredrik Lundh Sammeli, ordförande Socialdemokraterna Norrbotten
För kontakt: Camilla Friberg 076-762 23 22