Sverige ska ha lägsta arbetslösheten i hela EU!

Stefan Löfven lovade i sitt inledningstal vid Socialdemokraternas 37 ordinarie kongress att när Socialdemokraterna vinner valet ska den svenska arbetslösheten bli lägst inom EU på sex år. Det betyder att målet är en arbetslöshet lägre än 4,8 procent.

– Det känns mycket bra och helt riktigt att inleda den socialdemokratiska kongressen med ett tydligt och konkret löfte om att arbetslösheten ska sänkas, när det idag är 427000 människor som är arbetslösa i Sverige, säger Kristina Zakrisson delegationsledare för Norrbottens ombud på den Socialdemokratiska partikongressen i Göteborg.

– Alla vi ombud från Norrbotten är glada att kongressen inleds med ett tydligt jobbfokus. Det kommer att underlätta våra förslag för jobb och tillväxt som gynnar utvecklingen i Norrbotten, säger Kristina Zakrisson.

Stefan Löfvens inledningstal

Kristina Zakrisson

070 – 7365657

Eller för mer information och kontakt med ombuden som företräder Norrbotten under Socialdemokraternas kongress:
Agnes Szögi
070 520 40 66