Skiftbyte på riksdagsbänken

Pressinbjudan
När Riksdagen den 15 september kl 11.00  slår upp portarna för arbetsåret 2015-2016 då kommer ett helt nytt namn att ljuda vid uppropet. På plats på den socialdemokratiska bänken från Norrbotten finns då Linus Sköld, Älvsbyn som ersättare för föräldralediga Ida Karkiainen.

-Jag ser väldigt mycket fram emot uppdraget.  Anar att jag kommer att få massor av inblickar  i en mängd samhällsområden och nya kunskaper om helt nya frågor. Men förhoppningsvis hinner jag få tillfälle att djupdyka lite extra i skol- och utbildningsfrågor. Det säger Linus Sköld till vardags rektor i Älvsbyn och inflyttad 2010 tillsammans med sin hemvändande hustru. Det var också det året som Linus Sköld bestämde sig för att bli medlem och aktivt arbeta inom och för Socialdemokraterna.

I samband med planeringsdagar med de norrbottniska s-ledamöterna i Kukkola utanför Haparanda, kommer inte bara Linus Sköld att presentera sig närmare utan de nya ledamöterna Ida Karkiainen och Emilia Töyrä berättar också om sitt första turbulenta år i Riksdagshuset.

Plats: Kukkolaforsens Turist och Konferens, Haparanda
Tid: Onsdag 26 augusti kl 11.00