Har det röda Norrbotten försvunnit?

Inför eftervalsarbete och valanalys är frågorna kring Socialdemokraternas splittrade valresultat i Norrbotten många. Varifrån kom de många olika signalerna och tecknen på missnöjesröster och en växande röstsplittring mellan de olika nivåerna: kommun-landsting, kommun-riksdag, landsting ? riksdag?Vad hände och vad innebär det för utmaningar och möjligheter för Socialdemokratin?

På onsdag bjuder Socialdemokraterna i Luleå tillsammans med s-studenterna i Unikum, Luleå universitet  in till ett öppet seminarium och samtal om valresultatet med statsvetaren och debattören Stigbjörn Ljunggren.

-Det här är ett första steg i det breda arbete vi nu behöver göra för att söka svar på frågorna i valresultatet och framför allt ? för att rusta parti, valarbetare och medlemmar för framtiden.. Det säger s-studenters ordförande Daniel Smirat och ombudsman Madelene Rydehäll, Socialdemokraterna i Luleå inför onsdagens seminarium.

Onsdag 15 oktober kl 11.30 ? 13.00

Lokal E632, Luleå tekniska universitet