Carin Jämtin manifesterar i Luleå

När socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin gästar Luleå, måndag 3 mars väntar ett digert program. Facklig-politiska samtal inför de stundande valen med LO-förbunden, studiebesök på Gestamp Hardtech, manifestation tillsammans med s-studenter på Luleå universitet, eftermiddagsseminarium om jobb och utbildning ur genusperspektiv på Lillan. Och så sist men inte minst: kvällens basketmatch då LF basket möter Borås!

Programmet i sin helhet

09.30            Frukostmöte med fackavdelningar LO

LO-huset, Nygatan 3

10.20            Arbetsplatsbesök/företagsbesök

Gestamp Hardtech, Ektjärnsvägen 5

12.00            Manifestation s-studenter / kårerna LTU

S-studenter samlar till demonstration mot föreslagna studiebidragshöjningen (LTU ? Vattenfontänen utanför Teknikens hus). Carin Jämtin, partisekreterare Socialdemokraterna och Malin Höök, S-studenter talar.

(Daniel Smirat, ordförande Unikum s-studenter LTU; 076-109 17 58 ansvarar för manifestationen)

14.30            Pressträff  med tillfälle till intervjuer och samtal
Vetenskapens hus :Unik

På plats finns även Luleås kommunalråd Yvonne Stålnacke,Niklas Nordström och landstingsrådet Britt Westerlund, landstingsråd Luleå

15.30            Feministvecka ? Lillan

Skeppsbrogatan. Carin Jämtin håller ett kortare seminariepass under rubriken Jobb, utbildning och välfärd ur ett genusperspektiv ? som uppstart för RFSL, ABF och LTU:s gemensamma feministvecka inför Internationella kvinnodagen 8 mars.

19.00            LF Basket ? Borås Basket

Luleå Kraft Arena.