1 maj 2021 -Välfärden först

I år firas 1 maj under parollen välfärden först. Som förra året kommer vi även i år att fira digitalt. Vi säger även välkommen till utrikesminister Ann Linde som kommer att besöka Norrbotten. Här hittar du alla hålltider.

Partidistriktet

9:00-10:00 Studio Norrbänk med inbjudna gäster.

10:30 Socialdemokraternas nationella sändning med tal av statsminister Stefan Löfvén

Länk till evenemanget hittar du här: https://www.facebook.com/events/3862298887199204

Arvidsjaur

Virtuell tipsrunda som finns på Socialdemokraterna i Arvidsjaurs facebooksida.

Länk till facebooksida hittar du här: https://www.facebook.com/Socialdemokraterna-i-Arvidsjaur-268438649920594

Boden

11.45 Lokala talare på Socialdemokraterna i Bodens Facebook-sida. Sara Nilsson Bruun arbetarekommunens ordförande, Claes Nordmark, Kommunalråd Boden, Anna-Karin Nylund, S-kvinnors ordförande, Lennart Åström och Ann-Charlotte Kassberg, Kandidater i kyrkovalet.

Länk till facebooksida hittar du här: https://www.facebook.com/sapboden

Kalix

10.00 Upptakt med Susanne Andersson Arbetarekommunens ordförande och Tommy Nilsson, kommunalråd Kalix. Länk till zoom-möte: http://socialdemokraterna.zoom.us/84507864400

Länk till facebooksida hittar du här: https://www.facebook.com/socialdemokraternakalix/

Luleå

13:00 Lokalt firande med Anders Öberg, Ordförande Luleå AK, Carina Sammeli Kommunalråd, Krister Johansson LOEmma Engelmark Barn och Utbildningsnämndens OrdförandeElias Sundberg SSU Luleå, Nora Kemi, (Unikum S-studenter) presenterar första maj kommitténs hedermedlemmar. Länk till zoom-möte: https://socialdemokraterna.zoom.us/j/83809960511 Passcode: 1maj

18:00 Kvällshäng med LO och Socialdemokraterna. Ta med valfri dryck till vår afterwork eller snarare ”after demonstration” och förbered dig för gött häng, musik från MacAllan och en quiz med fina priser! Länk till zoom-möte: https://socialdemokraterna.zoom.us/j/86345826895 Lösenord: 1 maj

Länk till evenemanget hittar du här: https://www.facebook.com/events/244803717398432

Piteå

09.00 Demonstrera på hemmaplan med Active Quiz

Länk till att delta hittar du här: https://www.facebook.com/events/2611424479155226

19-21 After walk, musikquiz och intervjuer med Kata Nilsson. Meeting ID till zoom: 845 4493 1691

Länk till evenemanget hittar du här: https://www.facebook.com/events/362738698488673

Älvsbyn

12.00 Lokalt firande på Socialdemokraterna i Älvsbyns Facebooksida med Anneli Johansson, Stefan Hortlund, Anna Lundberg, Tomas Egmark och Fredrik Lundh Sammeli.

Länk till evenemanget hittar du här: https://www.facebook.com/events/306802527804574