Medlemsutbildning

Den grundläggande medlemsutbildningen ges i tre delar, där de första två arrangeras av partidistriktet.

Vill du lära dig om politik och socialdemokrati?

Medlemsutbildningen vänder sig till nya och nygamla medlemmar som vill diskutera aktuell politik, få nya kunskaper och knyta kontakter med andra partimedlemmar och ledande förtroendevalda.

Första delen i medlemsutbildningen – Del 1 (ingen planerad för våren 2021)

Andra delen i medlemsutbildningen – Del 2, 27-28 marsDel 2 vänder sig till dig som redan gått den första delen och nu vill lära dig mer om partiets organisation, historia och ideologi.Utbildningen ges via Zoom, preliminära tider 10.00-15.00 båda dagarna, inklusive lunch och pauser.

Grundläggande ledarutbildning – 27-28 marsPartiets nya grundläggande ledarutbildning vänder sig till alla medlemmar med uppdrag i eller åt partiet. Den här gången vänder vi oss till dig som är ordförande eller vice ordförande i en kommunal nämnd, styrelse eller bolag.Även arbetarekommunernas ordföranden, kommunalråd / oppositionsråd är välkomna att anmäla sig.Vi träffas via Zoom – preliminära tider är 10.00-16.00 båda dagarna, inklusive lunch och pauser.

Ett steg till – utbildning för dig som vill bli mer aktiv i partiet lokalt – 27-28 marsOBS! Deltagarantalet är begränsat till 30 personer.Det är ett väldigt speciellt år som ligger bakom oss där politiken varit ett vanligare samtalsämne än vädret.Vi har därför planerat en helt ny  utbildning för dig som vill ta ytterligare ett steg i ditt engagemang.Du kan vara helt ny i partiet eller ha varit med ett tag och fått ett förnyat engagemang.Du som deltagare kan vara med hemifrån ditt eget kök, soffa eller var det känns bäst för dig. Tillsammans ska vi gå in på de allra största politiska frågorna just nu tillsammans med de bästa föreläsarna från hela Sverige.Utbildningen kommer också att ge dig kunskap om hur du kan vara med och påverka i din arbetarkommun och om hur vi tillsammans ska bli en folkrörelse som gör skillnad för Sverige.Det är vi som bygger ett starkare och mer jämlikt samhälle för framtiden och med den här utbildningen kommer du som deltagare bli en viktig del i hur vi ska lyckas!

Senaste anmälningsdatum för samtliga utbildningar är den 1 mars.

Anmälan till samtliga utbildningar gör du här

Tredje delen i medlemsutbildningen – Del 3Här hittar du information och anmälningslänkar till Del 3 i Socialdemokraternas medlemsutbildning

Hösten 2021 planerar vi att arrangera Medlemsutbildning del 1 och del 2 – datum är satt till den 16-17 oktober.Förhoppningsvis kommer vi att kunna köra de utbildningarna i internatform på Sunderby Folkhögskola utanför Luleå.