RÄDDA PENSIONSHÖJNINGEN – AKTIONSDAG 19 APRIL

Den 19:e april släpps regeringens vårbudget och en av de frågorna som engagerar flest är förstås vårt förslag om att ge ett garantitillägg på i snitt 750 kronor skattefritt för över en miljon pensionärer med lägst pensioner. M och SD har varit kritiska och förslaget står nu på spel. Kommer de högerkonservativa lyckas stoppa förslaget när det röstas i juni? Vi ska nu ta strid för pensionshöjningen och har tagit fram en kampanj och material för att ni ska kunna vara med och delta.

Här är den digitala namninsamlingen vi släppte idag – skriv på och sprid den i dina sociala kanaler! Det finns ett färdigt flygblad och i Brandmanager kan man göra en lokal variant om man vill det Det finns samtalsstöd och nedbrytningar av hur många som finns i varje kommun Vill du ha färdiga delningsbilder så finns det med Tobias Baudin har gjort regionalt anpassade filmer som också går att användas Vi har också uppdaterat både årshjul, hemsida och samtalsstödet inne i Ecanvasser med information om kampanjen Den 19 april samlar vi oss i en nationell aktionsdag och går ut och knackar dörr. Använd då denna kampanj för att ut och prata om vad som står på spel och hjälp till att skapa tryck mot både M och SD.

Detta är en bra kampanj att fortsätta använda fram tills budgeten röstats igenom i juni. Tillsammans ska vi se till att de fattigaste pensionärerna får mer och leva på. Det är en fråga om respekt!

Ladda ner appen walk För att vi ska kunna genomföra en så bra aktionsdag som det bara går behövs appen Walk – så vi kan se hur många vi har pratat med. Så se till att ladda ner den i god tid innan aktionsdagen, och att alla som deltar och har en smartphone också gör det!

Knacka dörr! Knackar vi femton dörrar genererar det en röst på oss. Det är statistiskt säkerställt, så planera in så många dörrknack som det bara går och aktionsdagen den 19:e april är ett perfekt startskott om ni inte redan har kommit igång med dörrknack. Ju fler vi pratar med desto fler röster kommer vi få den 11 september.