Tunga s-namn till SKL:s styrelser

-Det är naturligtvis glädjande att vi fått in flera av våra framträdande s-politiker i Norrbotten i styrelser och beredningar för Sveriges Kommuner och Landsting. Det säger kommunalrådet Peter Roslund, Piteå som i samband med valkongressen på tisdagen blev invald i styrelsen.

-Som intresseorganisation driver SKL många av kommuner och landstings gemensamma frågor. Självklart är det därför viktigt att vi kan vara med och påverka.  Men för oss i Norrbotten handlar det också om det viktiga  kunskapsutbyte och nätverksbygge som den stora organisationen och de många verksamheterna är en plattform för, konstaterar Peter Roslund. I samband med styrelsens konstituerande, onsdag 25 mars, röstade  han tillsammans med de 20 andra i styrelsen också in ytterligare s-företrädare från Norrbotten.

Till sjukvårdsdelegationen valdes landstingsrådet Maria Stenberg och  Niklas Nordström, kommunalråd Luleå, som ersättare i beredningen för kultur och fritid.

Peter Roslund
Kommunalråd(S), Piteå