Tomas Eneroth besöker Luleå

Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen, Tomas Eneroth, besöker Luleå tisdag 3 maj-onsdag 4 maj. På tisdagen träffar Eneroth välfärdsanställda på Bergvikens äldreboende. I regeringens vårbudget presenterades en satsningar om 10 miljarder årligen för att höja kvaliteten i välfärden.

? För Luleå kommun kan det innebära drygt 30 miljoner kronor 2017, vilket kommer att innebära bättre kvalitet och bemanning inom bland annat äldreomsorgen, säger Tomas Eneroth, gruppledare för Socialdemokraterna i riksdagen.
På besöket deltar även riksdagsledamot Fredrik Lundh Sammeli och verksamhetsutvecklare Lena Kruse.

På eftermiddagen besöker Tomas Brändögruppens verksamhet och träffar VD Göran Widén. På kvällen deltar Tomas Eneroth i partidistriktets dörrknackning på Porsön.

På onsdagen besöker Eneroth BnearIT, ett bra exempel på samarbete mellan Skatteverket, Luleå kommun och företaget har gett unga arbetslösa sitt första jobb. Därefter deltar han i ett samtalsseminarium på Folkets Hus Ripan tillsammans med fackföreningsrepresentanter om arbetsmiljö och vikten av att värna och utveckla den svenska modellen.

Program:

Media är välkomna att delta under besöken.

Tisdag 3 maj

Bergvikens äldreboende.
Plats: Majvägen 22
Tid: klockan 13:15-14:30

Brändögruppen
Plats: Brändö kvarnväg 133
Tid: 15-16:30

Dörrknackning
Plats: Parkeringen vid Porsö Centrum
Tid: Från klockan 18:00

Onsdag 4 maj

BnearIT
Plats: Stationsgatan 69
Tid: 9:15

Samtalsseminarium om arbetsmiljö
Plats: Folkets Hus Ripan, Varvsgatan 39
Tid: 10:30

För intervjuförfrågningar vänligen kontakta pressekreterare Åsa Söderén på telefonnummer 072-736 63 23.