Tankesmedjan Norrsken genomför digital seminarieserie

I samband med att Socialdemokraterna Norrbotten fyllde 100 år som partidistrikt 2017 gav vi oss själva en Tankesmedja i present. Nu arrangerar Tankesmedjan Norrsken fyra digitala seminarier under våren med högintressanta gäster. Målsättningen är att tankesmedjan framöver ska samla arbetarrörelsen och bidra till en spännande samhällsdebatt och viktig idéutveckling, med utgångspunkt från Norrbotten.

– Jag är otroligt stolt över hur snabbt vi lyckats digitalisera en 100årig folkrörelse där det mänskliga mötet står i centrum för allt vi gör. Från distriktsårskongressen och våra politiska beslut till studieverksamhet och medlemsvärvning. Som partidistriktsordförande är det såklart roligt att vi nu också kan presentera ett så högkvalitativt seminarieprogram tillsammans med vår tankesmedja för våra medlemmar där de på ett enkelt sätt kan delta i spännande samtal trots social distansering, säger Fredrik Lundh Sammeli, ordförande för Socialdemokraterna Norrbotten.

Alla medlemmar får erbjudande att vara med via verktyget Zoom och på så sätt kunna delta i samtalen. För övriga intresserade kommer seminarierna att livesändas via Socialdemokraterna Norrbottens Facebook-sida.

Varannan onsdag med start den 29/4 kommer följande personer att delta vid Tankesmedjan Norrskens seminarier:

Onsdag 29/4 Anna Ekström, utbildningsminister

Onsdag 13/5 Lawer Redar, kulturpolitisk talesperson Socialdemokraterna

Onsdag 27/5 Margot Wallström, före detta utrikesminister

Onsdag 10 juni Eva Nordmark, arbetsmarknadsminister och Susanna Gideonsson, ordförande Handelsanställdas förbund, samt kandidat till LO-ordförande.

Samtliga seminarier, utom Margit Wallström som eventuellt blir klockan 18.00, (definitiv tid för det meddelas närmare) kommer att starta klockan 19.00.

– Det känns otroligt roligt att kunna spänna bågen och blicka framåt. För att kunna förbättra samhället och människors livsvillkor behöver vi ständigt utvecklas vidare för att vara relevanta och tankesmedjan sätter nu en tydligare form för det fortsatta framtidsarbetet, säger Fredrik Lundh Sammeli avslutningsvis.

Fredrik Lundh Sammeli, ordförande Socialdemokraterna Norrbotten
För kontakt: Camilla Friberg 076-762 23 22