Stefan Löfven kickar igång valrörelsen i norr

Lördag och söndag ? 25-26 januari ? samlas över 160 socialdemokraterna från hela Norrbotten och Västerbotten i Medlefors, Skellefteå för gemensam valupptakt tillsammans med LO inför supervalåret 2014. Partiordförande Stefan Löfven är en av de centrala företrädare från partistyrelsen som medverkar för att i anföranden och seminarier tydliggöra socialdemokraternas politik för kunskap och arbete i både Sverige och Europa.

Lördag 25 januari kl 10.40  talar Stefan Löfven, partiordförande Socialdemokraterna och söndag 26 januari kl 13.00 medverkar LO:s andre vice ordförande Ingela Edlund.

Mellan kl 13 till ca 16.30 genomförs sammanlagt 4 seminarier för de många s-företrädarna från norra Sverige, kring aktuella politiska frågor.

Stefan Löfvens program i Skellefteå

10.40              Anförande på valupptakt på Medlefors folkhögskola

12.45              Besök på Boliden Rönnskär tillsammans med Skellefteås kommunalråd Lorents Burman, med fokus på jobb, jämställdhet och miljö. Media är välkomna att delta på denna programpunkt, dock bör anmälan göras till Bolidens informationschef Ann Lundholm 070-661 21 62, för att ni enklare ska ta er in på industriområdet.

För mer information gällande Stefan Löfvens program:
Anne Ekberg, pressekreterare, 072-214 36 14