Stefan Löfven besöker tillväxtkommunen Luleå

Måndag 7 december besöker statsminister Stefan Löfven Luleå för att ta del av framgångskonceptet bakom Luleås utveckling och tillväxt. Under besöket kommer han att träffa och samtala med såväl företagare som forskare. Han får även tillfälle till samtal med några av de näringslivs-och organisationsföreträdare som målmedvetet använder jämställdhet och mångfald som verktyg i tillväxt- och utvecklingsarbetet.

Statsministern medverkar även med ett kortare anförande på Luleå forum för innovation och tillväxt på vetenskapens hus, kl 12.

Programmet i sin helhet

10.30 ? 11.15  Statsministern besöker Luleå Science Park
Luleå Science Park, Aurorum 1C
Företagsbesök på Luleå Science Park där 100 företag med 1000 anställda ryms inom parken. Medverkar gör också Peter Larsson, verksamhetschef Luleå science park.

11.15 Tid för media

Luleå Science Park, Aurorum 1
Förutom statsministern medverkar: Fredrik Lundh Sammeli, riksdagsledamot samt ordförande Socialdemokraterna Norrbotten, Yvonne Stålnacke, kommunalråd Luleå.

12.00 ? 12.40  Luleå Forum för innovation och tillväxt
Vetenskapens Hus, Storgatan 53
Årets tillväxtkommun 2015 kraftsamlar för fortsatt utveckling och tillväxt. Luleå forum är ett öppet seminarium med föreläsningar och samtal.
Kort anförande med efterföljande samtal.

Media är välkomna att lyssna på anförandet.

För kontakt
Anne Ekberg