Socialdemokraterna Norrbotten samlas för distriktskongress

Den 22-23 april håller Socialdemokraterna i Norrbotten distriktskongress och omkring 250 socialdemokrater från hela Norrbotten samlas i Luleå för att stärka och vässa den socialdemokratiska politiken för länet och landet.

I år fyller Socialdemokraterna i Norrbotten 100 år vilket kommer att uppmärksammas på flera olika sätt, inte minst genom den återblick Anders Sundström och Annika Strandhäll tar oss med på under söndagen. Invigningen av kongressen kommer att äga rum i Gula Paviljongen på Storgatan i Luleå klockan 13.00–14.00. Partistyrelsens gäst och invigningens huvudtalare är socialförsäkringsminister Annika Strandhäll.

Efter invigningen kommer Annika Strandhäll tillsammans med Fredrik Lundh Sammeli, ordförande för Socialdemokraterna i Norrbotten att hålla en pressträff klockan 14.00 på plan 4 på Clarion Hotel Sense där kongressen kommer att hållas.

Lördag 22/4

13.00 Invigning av kongressen i Gula Paviljongen Luleå med tal av Annika Strandhäll

14.00 Pressträff med Annika Strandhäll och Fredrik Lundh Sammeli

14.00 Valbara seminarier med Anders Lindberg, ledarskribent Aftonbladet och Niclas Nilsson, Tidningen Expo