Socialdemokraterna Norrbotten samlas för distriktskongress

Helgen den 13–14 april håller Socialdemokraterna Norrbotten distriktskongress i Storforsen för att stärka och vässa den socialdemokratiska politiken för länet och landet. Helgens absoluta höjdpunkt är att vi gästas av vår partiordförande tillika statsminister, Stefan Löfven.

– Att få hälsa Stefan Löfven välkommen till Norrbotten för andra gången i år är såklart jätteroligt säger Fredrik Lundh Sammeli. Norrbotten som län har mycket intressant att bjuda på och särskilt roligt en sådan här gång är ju att medlemmar från länets alla hörn får chans att lyssna till honom och det tal som jag vet kommer att vara både starkt och ideologiskt.

Under helgen kommer kongressen att välja både distriktsstyrelse och valberedning, debattera motioner och ta del av den valanalys som letts av Ida Karkiainen. Utöver det kommer länets fina medlemsutveckling att uppmärksammas.

– Förra året tog 737 norrbottningar steget in som nya medlemmar i Socialdemokraterna. Nya taggade medlemmar som vill vara med och bidra till att vi får en starkare socialdemokrati vilket känns fantastiskt säger Fredrik Lundh Sammeli och fortsätter. Till de som säger att partierna tappar i relevans och är på utdöende är jag glad och stolt att kunna säga; jag håller inte med.

Socialdemokratin i Norrbotten är en vital kraft att räkna med även i framtiden.

Hela kongressen är offentlig och öppen för media. Alla handlingar finns publicerade på vår hemsida http://socialdemokraternanorrbotten.se/aktuellt/dags-for-distriktsarskongress/ Nedan bifogas aktuella hålltider.

Lördag 13 april

13.00             Kongressen öppnar

13.45             Sjukvårdspolitiskt seminarium med bland andra Anders Öberg, regionråd i opposition

15.00             Tal av partiordförande och statsminister Stefan Löfven