Socialdemokraterna i Luleå söker ombudsman

Socialdemokraterna i Luleå söker ombudsman! Känner du att du passar som handen i handsken på beskrivningen? Tveka inte att söka!

Vi söker dig som tillsammans med styrelse, s-föreningar och medlemmar vill vara med och utveckla Socialdemokraterna i Luleå. Du blir en viktig spelare för att stärka föreningarna, vara spindeln i nätet och bidra med strategiskt stöd i valrörelsen 2022. Vi är en folkrörelseorganisation och tror på att vi tillsammans kan forma framtiden.

Som ombudsman bli din viktigaste uppgift att engagera, stimulera och ge stöd till s-föreningarna och dess medlemmar. Du ska även vara ett stöd till våra förtroendevalda i deras arbete på olika offentliga uppdrag.

Förutsättningarna för att du ska gilla uppdraget är att du är driven och energisk. Du tycker om och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har vana av att producera och planera innehåll för sociala medier. Du trivs med att möta människor som vill diskutera samhällsfrågor och våra värderingar. Dessutom gillar du att ha god ordning, är en god organisatör, är initiativrik och strategisk.

Du har god kunskap om partiets ideologi, sakpolitik och organisation. Vi ställer krav på goda ledaregenskaper som bland annat innebär att du har förmåga att samarbeta, är lyhörd och kan entusiasmera andra.

Vi förutsätter att du delar socialdemokratins värderingar. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan KFO – Handelsanställdas förbund.

Tjänsten kräver körkort. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2022-12-31 med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgrad 100 % med oreglerad arbetstid. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Kontakt:

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Ia Uvberg 070-666 90 20

Facklig kontakt: Ewa Jansson 070-333 20 70

Ansökan:Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1/7. Bifoga personligt brev samt CV och mejla det till ia.uvberg@socialdemokraterna.se Skriv ”Ansökan ombudsman” i ämnes raden på mejlet.