Socialdemokraterna i gemensam kraftsamling inför stundande val

Till helgen, 13-14 april,  samlas närmare 300 socialdemokrater med ombud och gäster på Hotell Laponia i Arvidsjaur för genomförande av årets distriktskongress. Årets kongress blir av flera skäl en gemensam kraftsamling och avstamp inför de kommande tre valen ? kyrkoval september 2013, EU val maj/juni 2014 och allmänna val september 2014. Vid den nyss genomförda ordinarie partikongressen fastställdes nytt partiprogram och ett framtidskontrakt för politiken och är därmed en del av riktlinjerna för aktuella handlingsprogram.

-Men vi har framför allt startat ett brett och omfattande utvecklingsarbete för att modernisera såväl vår folkrörelseorganisation som politik och verksamhet och den påbörjade förändringsprocessen kommer också att prägla årets kongress i Norrbotten, säger distriktsordförande Karin Åström.
Lördagens arbete med värderings- och politikdiskussioner inleds av partistyrelsens gäst, partisekreterare Carin Jämtin. Hon deltar under en stor del av kongressen och håller sitt tal söndag morgon kl 10.00.

Under söndagen inbjuds dessutom intresserad allmänhet till ett särskilt tillfälle till samtal och diskussioner med de sex riksdagsledamöterna och landstingsråden mellan klockan 11.30-13.30.

Kongressens förhandlingar  är öppen för media och intresserad allmänhet och samtliga handlingar finns tillgängliga

Carin Jämtin finns tillgänglig för ev frågor/intervjuer  kl 15 på lördag och söndag 10.30.
 Program Distriktskongress 2013

För information