Samling för framtiden och en offensiv (s) – politik

Partistyrelsens representant, Elwy Söderström, kommunalråd Örnsköldsvik., vice ordförande i Kommunal  Tobias Baudin, tidigare ordförande för Kommunal Norrbotten och nu nominerad till ordförande för LO Sverige, Ann Linde internationell sekreterare, Socialdemokraterna, Ann-Marie Johansson, landstingspolitiker Jämtland och bl a ordförande för Samordningsförbundet ? det är bara några av gästerna och talarna vid Socialdemokraternas distriktskongress i helgen, 14-15 april, Pite Havsbad.

Förutom lördagens två seminarier ? internationell solidaritet och framtidens sjukvård ? blir det blir det samtal och idédiskussioner kring bl a de 40-talet inlämnade  motionerna

Redan på fredagen, 13 april,  bjuder riksdagsledamöterna Hannah Bergstedt, Sven-Erik Bucht, Leif Pettersson och Tomas Nilsson in till kongressupptakt inne i Piteå centrum. Tillsammans med kommun politiker och aktiva hos Socialdemokraterna i Piteå kommer de med utgångspunkt från Sossestugan, Rådhustorget att finnas tillgängliga för samtal och frågor mellan kl 15.30 och 17.30

Pressmeddelanden med uttalanden, val och beslut kommer fortlöpande att skickas ut till media i anslutning till kongressen.

Tid för intervjuer och ev frågor med gäster och seminarieledare kan bokas via
Agnes Szögi 070 520 40 66

Motioner samt övriga handlingar finns tillgängliga på webben:
www. socialdemokraterna.se/norrbotten

Program för distriktskongressen 14-15 april 2012

Lördag 14 april

13.00  Invigning Kongressen
13.30 Seminarier
* Framtidens sjukvård ? Kent Ögren, landstingsråd Norrbotten och Ann-Marie Johansson, landstingspolitiker Jämtland.
* Internationell solidaritet och mångfald ? Ann Linde, Internationell sekreterare, Socialdemokraterna
15.15    Motioner – påverkanstorg
16.15    Kongressförhandlingar
* Gästerna har ordet