S i Norrbotten gläds åt nya (S) – laget

– Jag står helhjärtat bakom VU:s och partistyrelsens val! Det säger distriktsordförande Karin Åström efter partistyrelsens besked om valet av Stefan Lövén som ny partiordförande för Socialdemokraterna. Han har många av de starka sidor som partiet nu behöver: bl a lång erfarenhet och djup förankring i partiets politik och verksamhet.
– Hans kontakt och närhet med hela rörelsen innebär också att han kan kliva direkt in i den pågående kraftsamlingen kring en modern, offenssiv socialdemokrati som är beredd att utmana den borgerliga alliansen. Det säger Karin Åström tillsammans med bl a landstingsrådet Kent Ögren i distriktsledningen och partistyrelsen.  De menar att det viktiga nu är det starka stödet för den nya ledningen.

– Efter en minst sagt turbulent tid  är enigheten i både VU och partistyrelsen av största vikt. Det borgar för en snabb återhämtning i hela partiorganisationen och i hela landet.

– Vi tar med det här inget  nytt steg eller går i någon radikalt ny riktning utan fortsätter kraftsamlingen kring vår politik och det långsiktiga arbetet att bygga ett lag för framtiden. Politik i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet bygger på ett lagarbete. Nu bygger vi det laget  i övertygelsen att Norrbotten, Sverige och framtiden behöver mer rättvisa och fler framtidssatsningar –  istället för dagens och den borgerliga regeringen ökade klyftor och politiska passivitet. Det säger Karin Åström tillsammans med bl a Kent Ögren från distriktsledning och partistyrelse.

Karin Åström
Riksdagsledamot