Politik och framtidsfrågor i fokus när S-företrädrare samlas i Jokkmokk

Kommande helg 13-14 november samlas omkring 80 socialdemokrater från hela länet i Jokkmokk för samtal och seminarier kring politik, framtid och utveckling.

Förutom sedvanliga höstmötesförhandlingar är samlingen precis som förra året förlängd med en framtidsdag för seminarier och diskussioner, i år med fokus på regionfrågan.

– Framtidsdagen är en viktig del i vårt långsiktiga utvecklingsarbete. Att träffas för kunskapsinhämtning och samtal i aktuella frågor gör att vi tillsammans lyfter blicken och får nya perspektiv. Förhoppningsvis mynnar det även ut i flera spännande framtids- och ideutvecklingsprojekt runt om i länet, säger Fredrik Lundh Sammeli orförande för Socialdemokraterna i Norrbotten.

Under söndagens framtidsdag deltar civilminister Ardalan Shekarabi som kommer att prata om varför han och regeringen förespråkar en regionreform samt vikten av större regioner för att hitta organisatoriska, ekonomiska och verksamhetsmässiga lösningar som tryggar en god välfärd i hela landet.

Ardalan Shekarabi talar klockan 10.20 i sessionssalen i Jokkmokk. I samband  med lunchen finns det möjlighet för media att ställa frågor.

Fredrik Lundh Sammeli, ordförande Socialdemokraterna Norrbotten
För kontakt: