Norra Sveriges S-kandidat kampanjar i Kalix

Aktiviteter i fyra län på fyra dagar är vad som väntar Jens Nilsson (S) när Europaparlamentarikern påbörjar en intensiv återvalskampanj. Den 11-12 april inleder han valturnén med besök i Kalix och Norrbotten.

Från och med idag fram till EU-valet den 25 maj kommer Jens resa intensivt, med fokus på landets norra delar.
– Jag ser fram emot att komma igång. EU-valet är extra viktigt för oss i norra Sverige och jag vill hinna träffa så många människor som möjligt innan valdagen 25 maj. Har vi inte en röst i Europaparlamentet glöms vi bort. Det ser jag allt för ofta exempel på.

Jens Nilsson är idag en av sex svenska socialdemokrater i Europaparlamentet, och en av få toppkandidater i EU-valet från norra Sverige.

– Valen i år handlar om jobben. 26 miljoner går idag arbetslösa i ett högerstyrt Europa. Vi socialdemokrater vill att Sverige ska ha lägst arbetslöshet i EU till 2020. Då måste det skapas jobb och utveckling i hela landet. Vi som bor i norr behöver kunna använda EU-medel för att stödja kommunikationer, innovationer och utveckling av skogen och våra gröna näringar. Samtidigt måste vi se till att all EU-politik som påverkar oss bidrar till våra regioners möjligheter att utvecklas.

Förutom besöket i Norrbotten hinner Jens med Jämtland, Västernorrland och Västerbotten inom loppet av några dagar.

PROGRAM Jens Nilsson i Kalix 11-12 april

Den 11 april

Kl. 08.30    Arbetsplats besök på  MedHelp AB, norra Europas största privatägda

sjukvårdsrådgivningsföretag.

Adress : Furuhedsvägen 29 G i Kalix

Kl. 11.00-13.00    Besök och lunchsamtal på restaurang Tre Kronor.

Adress:  Karlsborgsverken intill BillerudKorsnäs

13.30 ? 15.00 Arbetsplatsbesök Tele 24 Kalix
Samtal med personal och ledning

Adress: Allévägen 7

15.15-ca 16.30  Möte med Kustfiskarna

Samtal om EU:s fiskepolitik

Adress: Partilokalen, Köpmannagatan 21

Den 12 april

09.00 –  13.00 Medverkan argumentationstrimning EU_valet
Socialdemokraterna i Kalix, partilokal

Partilokalen, Köpmannagatan 21

13-15  Dörrknackning tillsammans med politiker och kandidater,  centrala Kalix

Media inbjuds att delta vid samtliga aktiviteter.