Luleå hamn – en miljardsatsning för hela landet!

-Den förberedda och planerade miljardsatsningen på muddring och ny malmhamn i Luleå är en investering för framtiden och hela landet! Det säger Leif Pettersson, riksdagsledamot, (S) inför det besök han och Suzanne Svensson (S) gör vid hamnen i Luleå, förmiddag  fredag 13 mars, mellan ca kl 09-11.

Båda är ledamöter i riksdagens trafikutskott och Suzanne Svensson har särskilt ansvar för sjöfartspolitiska frågor. Under eftermiddagen medverkar de och riksdagsledamot Emilia Töyrä  vid Handelskammarens konferens om Framtidens sjöfart, där även bl a landsbygdsminister Sven-Erik Bucht, Näringsdepartementet  deltar.

Besöket vid hamnen i Luleå sker bara någon dag efter infrastrukturminister Anna Johanssons besök och Leif Pettersson konstaterar att satsningarna på hamnen i Luleå är en av många framtidsprojekt som måste vänta ut den borgerliga budget som röstades igenom i höstas med stöd av Sverigedemokraterna.

-Det är en verklighet vi lever med dagligen. Vi är väl medvetna om de behov industri och export har idag. I vår budget finns åtskilliga fler miljarder både till upprustning och nysatsningar, betonar Leif Pettersson.

För information
Leif Pettersson