Länets främste förespråkare besöker Luleå

EU-politikern Jens Nilsson, med hemmaadress i Jämtland, besöker Luleå, fredag 9 och lördag 10 november. Förutom information om och besök vid ett ental av länets EU-projekt kommer han bl a att medverka vid en öppen aktivitet vid Luleå tekniska universitet, tillsammans med s-studenter och en manifestation mot rasism samt socialdemokraternas valledarutbildning.

-Under sina år som ordförande i norrlands länens Europaforum lyckades han verkligen stärka Norrlands länens position i EU-politiken ? och framför allt sätta Norrbotten på europakartan!. Det säger landstingsrådet Kent Ögren och betonar framgångarna i Bryssel för flera av Norrbottens och landstingets pågående projekt inom bl a e-hälsa och journalsystem.

-Det känns därför både riktigt och viktigt att få presentera eu-arbetet och en del av de ansvariga projektledarna både vid landstinget och andra verksamheter. Det säger landstingsrådet Kent Ögren som kommer att medverka större delen av Jens Nilssons besök i Luleå.

BIL Detaljerat program

Fredag 9 november

Kl 10-12  Kampanjarbete ?aktiviteter tillsammans med s-studenter ? Unikum – Luleå Universitet

Kl  13 ? ca  15 em Presentation aktuella eu projekt landstinget: projektledare P O Egnell och eu-samordnare Kenneth Sjaunja

Landstingsrådet Kent Ögren medverkar

Ca  15.30 besök Sunderby folkhögskola ? Anders Öberg, rektor om skolans projekt projekt inom sociala fonden
18 ? ca 20 Stoppa rasismen
? Uppmärksammande av Kristalnatten ? manifestation SSU, S-studenter+ ung vänster; Lillan Skeppsbrogatan 16, Luleå.

Lördag 10 november

Kl 10-  Medverkan valledarutbildning Sunderby folkhögskola