Avstamp mot val(s)eger!

-Nu har vi ett handlingsprogram med både visioner och gemensamma konkreta beslut för fortsatt utveckling och en stark socialdemokratisk politik i Norrbotten.  Det säger Peter Roslund, v ordförande för Socialdemokraterna i Norrbotten efter den gångna helgens distriktskongress i Luleå.

Förutom det politiska programmet inför valet  behandlades ett 40 ?tal motioner och en ny distriktsstyrelse fastställdes.

Karin Åström omvaldes som ordförande liksom stora delar av övriga styrelsen.

Lördagen ägnades, enligt tidigare  program, åt gemensamma årsmöten och panelsamtal med bl a socialdemokraternas ekonomisk politiske talesperson Magdalena Andersson och LO-förbundets 2:e vice ordförande Tobias Baudin.

Den nyvalda styrelsen består i övrigt enligt nedanstående:
Ordinarie ledamöter i distriktsstyrelsen:
Peter Roslund, Piteå, Maria Burström, Luleå, studieorganisatör, Britt-Marie Loggert Andrén, Boden, Patrik Åman, Arvidsjaur Birgitta Larsson, Gällivare, Kent Ögren, Jokkmokk, Marlene Haara, Haparanda, nyval, Erkki Haarala, Kalix, Lenita Ericson, Luleå, Andreas Fors, Kiruna, nyval, Åke Johdet, Pajala, Helena Öhlund, Älvsbyn, Mats Abrahamsson, Arjeplog,nyval

Ersättare
Beatrice Öhman, Boden,nyval,  Bente Moen Åkerholm, Övertorneå  nyval, Johannes Sundelin, Gällivare, nyval, Maria Listerman Nilsson Överkalix, nyval, Åke Johdet, Pajala, Carina Strömbäck, Kalix, nyval.

Avslutnings antog kongressen ett gemensamt bifogat uttalande.
Kongressens internationella insamling till Olof Palmes Internationella Centrums stödprojekt till kvinnor i Syrien gav 2 200 kronor.

Lars U Granberg
Socialdemokraterna i Norrbotten