18 s-ombud från Norrbotten laddar för framtids kongressen i Göteborg

Lördag 23 februari samlas Norrbottens 18 valda ombud för en första träff inför socialdemokraternas Kongress 2013. Partikongressen som  äger rum den 3-7 april 2013 i Svenska Mässan, Göteborg kommer att handla flera stora och för Socialdemokratin avgörande frågor.

Norrbottens 18 s ombud kommer därför under helgen att få börja diskutera och ta ställning till bl a hur en ny modern och framtidsinriktad socialdemokrati ska kunna tackla utmaningar och samhällsproblem- och förstås ett nytt partiprogram.

Norrbottens ombud till Kongress 2013 är:

Yvonne Stålnacke, Peter Sköld, Ingela Lekfalk, Luleå, Britta Flinkfeldt Jansson, Arjeplog, Stefan Andersson, Jokkmokk, Tomas Egmark, Älvsbyn, Kurt Wennberg, Pajala, Birgitta Persson, Överkalix, Ellinor Söderlund, Kalix, Roland Kemppainen, Övertorneå, Kristina Zakrisson, Kiruna, Tommy Nyström, Gällivare, Torbjörn Lidberg, Boden, Roger Suup, Kiruna, Tomas Nilsson; Gällivare, Lena Vikberg, Elisabeth Lindberg, Anders Berg, Piteå

För fotografering och intervjuer välkomna till Sunderby Folkhögskola lördag 23 februari kl. 12.00