Ett starkare samhälle. Ett tryggare Sverige.

Vi vill ha ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. Vi ska vara ett ledande välfärdsland i världen.

Under fyra år i regering har vi Socialdemokrater byggt upp en ekonomisk styrka. 300 000 fler går till jobbet, ungdomsarbetslösheten är den lägsta på 16 år, och vi har ett överskott i statens finanser på 50 miljarder.

Den styrkan vill vi använda till att lösa dagens och morgondagen stora samhällsproblem, och bygga samhället starkare, så att du kan känna trygg och fri: Vi ska anställa 14 000 fler i vården och 10 000 fler inom polisen. Vi ska höja pensionerna och förbättra integrationen i grunden med både tydliga krav och större möjligheter. Bara så kan Sverige stå starkt även i framtiden.

Moderaterna och Sverigedemokraterna vill istället sänka skatten för de som redan tjänar mest. Deras politik leder till att anställningstryggheten minskar, löner pressas nedåt och du som bor i hyresrätt riskerar att få höjd hyra. Sjukvården, skolan och omsorgen ska bantas, vinstjakten fortsätter. Det kommer bara leda till ett svagare och otryggare samhälle.

Om detta står valet 2018. Vill du bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige – eller sänka skatten för de som tjänar mest? Valet är ditt.