Både bättre välfärd och en kompromisslös brottsbekämpning

Socialdemokraterna lanserar nu det största trygghetsprogrammet i modern tid. Det innebär stora satsningar på såväl sjukvård och skola som hårdare tag mot brottslighet. För oss handlar trygghet nämligen inte om antingen eller – utan om både och.

Alla som kan jobba ska jobba – så bygger vi såväl individen som samhället starkt. När alla är med och bidrar till det gemensamma kan vi satsa på både mer personal i vården, fler lärare och fler poliser. För oss går det före skattesänkningar för de som har allra mest.

Sedan den socialdemokratiskt ledda regeringen tillträdde har fler än 250 000 människor kommit i arbete. 100 000 fler jobbar i välfärden. Vi har lagt om en ohållbar migrationspolitik och på allvar börjat ta tag i integrationsproblemen. Vi vet att förändring är möjlig. Utmaningar kan mötas om vi gör det som vi alltid har gjort: Tillsammans.

Den svenska modellen ska utvecklas – inte avvecklas.

DET STÖRSTA TRYGGHETSPROGRAMMET I MODERN TID

Vi ska göra hela Sverige tryggare med satsningar på bland annat:

Mot våra förslag om ökad trygghet står Moderaterna och Sverigedemokraterna. Deras politik leder till sänkta löner, höjda hyror och stora skattesänkningar för de som har allra mest. Den politiken skulle försämra för vanligt folk och på sikt allvarligt hota välfärden. I höst står valet mellan satsningar som utvecklar den svenska modellen, eller en politik som bidrar till att avveckla den.

Vill du vara med och tillsammans arbeta för ett bättre Sverige som håller ihop? Engagera dig vi valrörelsen!