Torsdag 9 augusti

Program och hålltider

10.00             Mässan öppnar

10.50             Tankar för dagen:

11.00             Facklig valrörelse -Samtal om facklig politisk samverkan och varför                           det är viktigt för LO att delta i valrörelsen                                                                  Deltagare: Therese Guovelin, vice ordförande LO, Krister Johansson,                          ordförande LO-distriktet i Norr och Tomas Karlsson, Ordförande                                Verkstadsklubben, SSAB                                                                                                  Moderator: Jan Christer Riggo

12.45             Kulturinslag: Leyli Afsahi

13.00             Valrörelsen och facket                                                                                              Deltagare: Therese Guovelin, vice ordförande LO och Fredrik Lundh                         Sammeli, riksdagsledamot Norrbotten                                                                     Moderator: Jan Christer Riggo

17.00             Mässan stänger för dagen