Lördag 11 augusti

Program och hålltider

10.00           Mässan öppnar

11.00           Lilla scenen                                                                                                               Demografiska utmaningar för Norra Sverige                                                            Deltagare:  Anders Öberg, Regionråd, Daniel Örtqvist, LTU                                      Moderator: Camilla Friberg

Montern                                                                                                                   Tobias Baudin, ordförande Kommunal

13.00          Lilla scenen                                                                                                               Välfärdens utmaningar                                                                                             Deltagare: Tobias Baudin, ordförande Kommunal,  Zara Leghissa                              ordförande Kommunal Norrbotten, Hannah Bergstedt,                                                riksdagsledamot och Anders Öberg, Regionråd                                                          Moderator: Olov Abrahamson

14.00          Stora scenen                                                                                                             Margot Wallström, Utrikesminister

15.00          Lilla scenen                                                                                                               En skola för alla                                                                                                         Deltagare: Linus Sköld, riksdagsledamotskandidat, Carina                                          Sammeli, Barn och utbildningsnämndens ordförande i Luleå och                                  Emina Heljo, SSU

Montern                                                                                                                   NÄTA (nätverket för kvinnliga byggnadsarbetare)

17.00          Mässan stänger för dagen