Fredrik och Hannah gör skillnad i Almedalen

Hannah Bergstedt och Fredrik Lundh Sammeli socialdemokratiska riksdagsledamöter från Norrbotten kommer att vara med under den politiskt intensiva Almedalsveckan 1 -8 juli i Visby.

– Det finns mycket kunskap samlad här under dessa dagar. Och jag tycker det är viktigt att både få delge och ta del av det som händer här, säger Hannah Bergstedt, riksdagsledamot (S).

– Våra norrbottniska erfarenheter och ögon behöver finnas med på Sveriges största politiska mötesplats. Det är självklart om vi i norrbotten ska vara synliga och göra oss hörda, säger Fredrik Lundh Sammeli, riksdagsledamot (S).

Fredrik Lundh Sammeli, socialdemokraternas migrationspolitiske talesperson medverkar i bla Hotell & Restaurang fackets seminarie kring migrerad arbetskraft och kommer under veckan också fördjupa sig i bla situationen för ensamkommande flyktingbarn. Fredrik kommer också i sin roll som förbundsordförande för Unga Örnar stå som värd för Barndomstolen där en rad makthavare kommer att frågas ut kring deras arbete mot barnfattigdom.

Hannah Bergstedt, socialdemokraternas vicegruppledare i skatteutskottet kommer att medverka i ett seminarium om Hur kan vi minska ungdomsfattigdomen?. Det arrangeras av Riksförbundet Insolvens och tar upp frågor om vilka möjligheter att komma ur överskuldsättning och hur detta kan förebyggas. Avdragsrätt för gåvor till ideella föreningar. Framgång eller flopp? är ett annat seminarium där Hanna Bergstedt medverkar. Avdragsrätten infördes vid årsskiftet och många tycker att det inte fungerar särskilt bra.

Fredrik Lundh Sammeli

Riksdagsledamot Socialdemokraterna i Norrbotten

Hannah Bergstedt

Riksdagsledamot Socialdemokraterna i Norrbotten

Länkar till mer information:

Om migrerad arbetskraft och rättigheter på svensk arbetsmarknad

Våra barn och andras ungar

Hur kan vi minska ungdomsfattigdomen?

Avdragsrätt för gåvor. Framgång eller flopp?